Je lichaam trainen met cardio en krachttraining

0
3

Er is geen betere manier om je lichaam in conditie te krijgen, dan de combinatie van krachttraining en cardio. Je bouwt zo niet enkel je uithoudingsvermogen en conditie op, maar zorgt ook voor een grotere spiermassa en een sterker lichaam. Deze twee trainingsvormen zijn uitstekend met elkaar te combineren, waardoor je al snel betere resultaten zult behalen. Het effect op je lichaam is met beide vormen net even anders, maar als je het combineert werkt dit juist complimenterend. Met een goede motivatie versterk je het effect dat elke vorm op je lichaam heeft door te kiezen voor een dergelijke concurrent-training.

Het nut van cardio

Cardio is een uitstekende vorm om je workout mee te beginnen. Je warmt je lichaam zo alvast op, zodat je gemakkelijker tot een intensievere training kunt overstappen. Je krijgt hierdoor een betere conditie en ook je uithoudingsvermogen zal aanzienlijk worden vergroot. Door de cardio training verbrand je reeds energie, waardoor je je vetmassa aanpakt. Je verliest op den duur zeker gewicht, waardoor je door cardio gemakkelijk kunt afvallen. Ook je bloedvaten worden versterkt, doordat er meer bloed door je aders worden gepompt. Je verkleint hierdoor reeds de kans op een hart- of vaatziekte, zoals een hartaanval of beroerte. Je bouwt met cardio echter geen spiermassa op. Hiervoor zul je dus moeten overstappen op krachttraining. Je kunt je training beginnen door te gaan roeien, hardlopen op de loopband of trainen op de crosstrainer.

De werking van krachttraining

Krachttraining komt in beeld als je meer spiermassa wilt opbouwen en een sterker lichaam wilt krijgen. Je gaat je fitter voelen en verbetert je algehele gezondheid. Ook met krachttraining verbrand je calorieën, waardoor je snel resultaat ziet. Je lichaam gaat er beter uitzien en ook zul je je door krachttraining gezonder en gelukkiger voelen. Tijdens het sporten maak je namelijk het geluksstofje Endorfine aan, dat ervoor zorgt dat je je goed voelt en bovendien beter slaapt. Met krachttraining kun je gewichtheffen, kettlebell training doen of kiezen voor een uitdagende crossfit training. Je zult snel bemerken dat je lichaam in shape komt en dat je vetpercentage vervangen wordt door zichtbare spiermassa’s. Je lichaam wordt strakker en je verbetert je weerstand, voor een algehele verbetering van je gezondheid.

Verschil in trainingen

Afhankelijk van je doelstellingen kun je cardio en krachttraining optimaal met elkaar combineren. Als je graag wilt afvallen, dan zal cardio belangrijker zijn. Begin met een intensieve cardiosessie van een half uur en vervolg daarna enkele krachtoefeningen om je boven- of onderlichaam te trainen. Per keer kun je deze oefeningen afwisselen. Als je juist meer spieren wilt opbouwen, begin je met een korte cardiotraining om op te warmen en vervolg je met intensievere krachtoefeningen zodat je spierkracht optimaal gestimuleerd wordt. Na afloop van je krachttraining herhaal je dan een cardiosessie van maximaal 20 minuten om de verbranding nog verder te ondersteunen. Ook zo val je snel en gemakkelijk af en krijgt je lichaam een gespierdere uitstraling. Cardio en krachttraining complimenteren elkaar dus zeker en zijn effectief in te zetten als combinatie training. Je behaalt zo zeker snel je doelstellingen voor een gezonder en sterker lichaam.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here