Hoe zet je Instagram in voor je bedrijf?

0
246
Hoe zet je Instagram in voor je bedrijf

In een tijdperk waarin Social Media steeds bepalender wordt, kun je als bedrijf zeker niet achter blijven. Je wilt immers goed gevonden worden door potentiële klanten en Instagram kan daar zeker aan bijdragen. Dit platform is één van de grootste netwerken in Nederland en blijft ook nog steeds doorgroeien. Ook de mogelijkheden die hierdoor geboden worden, blijven in ontwikkeling. Met een goed zakelijk Instagram account vergroot je je bereik, zichtbaarheid en naamsbekendheid. Veel mensen zijn visueel ingesteld en daar springt Instagram maar al te graag op in. Met fraai beeldmateriaal kun je snel veel geïnteresseerde volgers bereiken en telkens weer waardevolle inhoud posten voor jouw bedrijf.

Aanmelden voor een Instagram account

Een eerste stap naar meer zichtbaarheid is het aanmaken van een Instagram account. Je hoeft hiervoor enkel drie stappen te volgen en je kunt gelijk van start. Zorg ervoor dat je eerst een persoonlijk account aanmaakt en daarna gelijk een zakelijk account. Je meldt je aan en voegt vervolgens een profielfoto toe. Dit kan een foto van jezelf zijn, maar het is verstandig om hier een logo voor te gebruiken of aan toe te voegen. Zo ben je voor iedereen gelijk herkenbaar. Je koppelt daarna je account aan Facebook en kunt foto’s, artikelen en video’s plaatsen om meer over je bedrijf kenbaar te maken. Je kunt zelfs aan promotie doen, om nog groter bereik te krijgen. Onderzoek wat er nodig is voor mensen om je foto’s en content te liken of te volgen. Als je jouw unieke publiek weet aan te spreken, dan kan het snel gaan en boek je zeker successen. Gebruik voor je Instagram account je bedrijfsnaam en een duidelijke afbeelding van het logo of merk van je bedrijf.

Maak je profiel aantrekkelijk

Nieuwe volgers of geïnteresseerde potentiële klanten moeten in één oogopslag zien waar jouw bedrijf over gaat. Zo wek je hun aandacht en interesse en vergroot je de kans dat ze je daadwerkelijk gaan volgen. Maak daarom duidelijk waarvoor je staat en wat ze bij jouw bedrijf kunnen verwachten. Als duidelijk is wat je aanbiedt en je hierover meerwaarde kunt geven, zul je sneller meer mensen aanspreken. Zorg er ook voor dat ze direct met je in contact kunnen komen, door aan te geven op welke manieren ze jou kunnen bereiken. Dit kun je in je bio vermelden en het is zeker belangrijk om deze zo duidelijk mogelijk aan te maken. Plaats een goede profieltekst voor een succesvol bedrijfsprofiel. Hier zijn diverse bruikbare tips voor te vinden, die je zeker kunnen helpen bij het opstellen van een unieke Insta-pitch voor een succesvol bedrijfsprofiel.

Populaire #hastags zijn een absolute must

Ook Instagram maakt gebruik van hashtags. Deze moeten juist aansluiten bij je foto’s, zodat je sneller wordt gevonden door potentiële volgers. Zet deze social discovery tool dan ook zeker in, om een groter bereik te krijgen. Gebruik echter niet meer dan 5 hashtags per post, zodat je niet overvoert.  Populaire hashtags vind je via Hastagify, waar je gratis kunt abonneren. Ook op Iconosquare vind je voorbeelden van pakkende hashtags, die je kunt inzetten voor jouw Instagramaccount. Eigen creativiteit kan hierin ook zeker lonen.

 

 

 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here